torsdag 11 november 2021

GOD JUL

  

Hejsan!

 I dag visar jag er årets första julkort.

Man ska ju någonstans börja. Så detta blev ett av de enklare korten för i år.


Jag började med att plocka isär rådjursbilden från 3D arket och bygga ihop den enligt planen med små små 3D kuddar. När jag äntligen hade pillat ihop bilden så stansade jag ut grangrenar i grönt cardstock.

Jag tog ett av de fina julpapprena från Maja design och limmade fast grenarna under bilden.

Sedan stansade jag ut trexten GOD JUL i glittrigt grönt foam.

Och som pricken över i, så fick en gullig liten nalle pryda koret också.


 Här ser man de olika lagren som gör att bilden poppar på kortet.


Här nedan följer en lista på de produkterna jag använt. Klicka på ordet för att komma till varan.

Grenarna - Die / stansmall
Foam - grönt glitter


Hoppas du finner inspiration och kanske att du vill testa 3D arken.

//Madde

Inga kommentarer: