tisdag 16 november 2021

Julklappstag med glitter

 Hej och glad tisdag!

Idag vill jag inspirera med en julklappstag som jag öst glitter över... När man gör glittriga saker i november så blir det i alla fall lite roligare. ;) 

Jag började med en vanlig tag från Tim Holtz som fick vara bas. Det gör min tag stadigare och tål allt glitter som ska täcka den sen. Jag valde två papper från Maja Designs julkollektion Happy Christmas som jag satte på tagen med vanlig dubbelhäftande tejp. Det röda pappret rev jag isär istället för att skära det -  det är ett enkelt sätt att göra skarvar och kanter mer intressanta. När jag hade fäst de två lagren, tog jag en stencil från Tim Holtz och tejpade över min tag, och sedan lade jag på ett tjockt lager Stickles med en palettkniv. Sedan fick tagen torka över natten. Det går att torka med värmeverktyg också, men risken är att den dubbelhäftande tejpen släpper vid för mycket värme. 

När glittret torkat tog jag in utklippta tomte från blocket med mönsterpapper och satte delvis innanför det röda pappret (som hade rest sig lite av glittret) och limmade fast en utstansad rosett med snöflingor (just nu till ett extra förmånligt pris i shoppen!) högst upp på tagen. Sedan tog jag en utstansad cirkel i ett annat papper från samma kollektion och limmade fast min julhälsning (stansad med Idas egna god jul-dies förstås) på, innan jag satte ihop de båda delarna med en bit papperssnöre som låg och skräpade på mitt pysselbord. 

Nu ska jag bara bestämma vilken julklapp som ska få just denna tag som prydnad...

Inga kommentarer: