söndag 7 november 2021

Presentpåse med tillhörande kort-papper från BoBunny

Hej på er!
Idag ska jag visa en presentpåse med ett matchande kort som jag gjort med papper från BoBunny.
Ett papper som heter Beauty från deras kollektion Charmed. Ett dubbelsidigt fint rosa papper.
Har till både kortet och påsen använt cardstocket Coconut från Bazzill.

Jag börjar att berätta hur jag gjorde presentpåsen.
Jag har själv konstruerat påsen och här kommer en beskrivning som jag gjort ifall ni också vill testa på att göra den.

Ett tips är att använda en starkare tejp när man sätter ihop påsar, boxar osv. så håller det bra när man lägger i något sen. Det skrev jag i förra inlägget också.

Inkade kanterna på mönsterbitarna med stämpelfärg i guld.
Rundade hörnen på locket med en stans. Den jag använde är från mina gömmor, dock finns liknande.
För att piffa upp påsen lite gjorde jag en rosett av cardstock med hjälp av en Stitch Ellipse-die.
För att stänga igen påsen har jag satt kardborre.
 
Nu kommer kortet:
Gjort en fin kortvikning, ett så kallat Joy Fold Card.
Jag har mattor bakom mönsterbitarna med kvistpapper.
För att knyta ihop kortet har jag rosa band.
Stansade ut en cirkel med scallop-kant ur guldigt spegelpapper med en die från Card Deco.
Sen limmade jag på en cirkel som jag stansade ut ur mönstrat papper.
Fäste cirkeln med foamtejp.
"Happy Birthday" stansade jag ut ur spegelpappret med Nellie Snellen-dies.
Dekorerade med paljetter.

Baksidan:

När man öppnar kortet ser det ut så här:
Stämplade "Grattis på födelsedagen!" med en stämpel från Idas Magasin.
Embossade sen texten med Rangers Embossingpulver i guld.

Materiallista:
Cardstock

Det var allt för mig idag!
Hoppas att ni fått lite inspiration av mina alster. Scrappa lugnt!
/Anton

Inga kommentarer: