torsdag 26 augusti 2021

Anteckningsböcker

Hej!

Jag vet att det inte är min ordinarie bloggdag idag men när man får lite tid över så är det roligt att lägga ut lite extra ibland!
Lite anteckningsblock är alltid bra att ha men det är ju inte så kul att åka och köpa vanliga tråkiga block när man kan scrappa egna! Då blir boken mer personlig och betydligt snyggare.
Jag har gjort mina i A6 storlek. Sidorna inuti är av vanligt kopieringspapper och omslaget av cardstock.
Har gjort hål i sidorna med en handstans och knutit ihop böckerna med jutesnöre!
Till dessa har jag bara Maja Design papper. Ni har väl förmodligen redan listat ut att jag totalt älskar deras papper.

Den här gav jag bort till min bonusfarmor och bonusfarfar.
Jag har använt mig av papper från "Miles Apart" serien.
Jag har stansat ut en bild från ett klippark och vitt cardstock med dies som stansar cirklar med dekorativa stygn. Limmade sen ihop dom. Stansmallarna kommer från mitt "skafferi" men det finns liknande i affären.
Vitt cardstock har jag även som omslag och en bit kraftfärgat papper bakom en av mönsterbitarna.
Cirkeln fäste jag med 3D kuddar.
Sen bildade jag ordet "Anteckningar" med stickersbokstäver och dekorerade med rhinestones.

Jag gjorde också en till mig!
Jag ville ha i svart och då passar kollektionen "Celebration" perfekt!
Har svart cardstock bakom mönsterpappret och även här ett vitt omslag.
Distressfärgen "Black Soot" har jag använt för att färga in kanterna på mina papper. Stansade ut en stjärna som fästes med foam-kuddar. Efter det så använde jag stickersbokstäverna för att skriva mitt namn och satte fast en liten stjärna i trä.

Mitt tredje anteckningsblock är detta som jag gav till min fantastiska mamma och bonuspappa!
Även här så har jag använt "Celebration" papper, men denna gång i blått.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg vilken färg det var som jag färgade in kanterna med men jag tror att det var "Stormy Sky", Distress Ink.
Kraftfärgad bas och vitt papper som matta under mönsterpappret.
Stansade ut två cirklar, limmade ihop dom och stämplade den fina texten med Memento-dyna.
Stämpeln kommer från mitt "skafferi" men det finns andra fina textstämplar HÄR.
Efter det så fäste jag cirkeln med 3D kuddar och sen var det klart!
Clean and simple är också snyggt.

Jag har använt:
Övrigt från eget "skafferi".

Hoppas att ni blev lite inspirerade och kanske vill prova att göra egna anteckningsböcker.
Vi ses på söndag igen!

Inga kommentarer: