söndag 22 augusti 2021

Karen Burniston-kort

Jag skickade ett litet kort till mina kusiner i Norge som är 1 och 3 år!

Valde att göra kortet 10x10 cm och basen är av vitt Bazzill cardstock.

Karen Burniston har flera olika set med dies som stansar ut delar till söta figurer och tillbehör till dom.

Man får sen sätta ihop dom själv.

Det är också kul att kombinera delar från olika set. Det har jag gjort här!


Jag ville att det skulle se ut som att min coola höna står i naturen så jag gjorde en bakgrund med stenciler och Distress Inks.
Det fick bli rosa moln och lite gräs.
Jag valde att göra rosa moln för att det passade till mönsterpappret som är från Lawn Fawn.
Färgerna jag använde var "Worn Lipstick" till molnen och "Shabby Shutters" till gräset.
Stansade sen ut bakgrunden med en die som stansar ut en cirkel med dekorativa stygn längs kanten.
Inkade in kanterna på mina papper och fäste både min utstansade bakgrund och mönsterpappret med 3D kuddar på kortbasen.
Sen limmade jag ner min höna och mitt utstansade ord "kramar".
Jag tycker hönan blev så häftig med sina ursnygga glasögon!

Kolla gärna in alla roliga dies från Karen Burniston!

Materiallista:
Övrigt kommer från mina gömmor.

Inga kommentarer: