tisdag 3 augusti 2021

Anton-DT presentation


Hej! 

Jag heter Anton och är ny DT för Idas Magasin.

Jag är väldigt glad och tacksam över att få vara det😊

Tänkte berätta lite om mig själv!

Jag är en 16 årig kille, bor i Örebro och har alltid har tyckt om att pyssla med olika saker.

Jag tycker också om musik. Spelar piano och sjunger mycket!

Så mina två stora intressen är att spela musik och att scrappa.

När jag gick i lågstadiet så gjorde jag t.ex. egna böcker som jag skrev och ritade själv.

Jag har alltid gjort lite kort då och då men det var för ungefär ett år sen som jag drog igång med att scrappa rejält.

Efter det så har jag köpt på mig mer och mer till min hobby. Det finns ju så mycket som man villhöver!

Jag har ett brinnande intresse för att göra kort, boxar, korgar och presentpåsar.

Gör både enkla kort och mer dekorerade kort.

Jag tycker att det är väldigt kul att göra olika kortvikningar och att använda olika tekniker.

Att scrappa är avkoppling för mig.

Det ger mig energi att sätta mig och skapa!

Idag visar jag ett kort som jag gjort med papper från Maja Design.

Har använt mig av "Tropical Garden" pappersblocket med läckra tropiska färger.

Jag valde några papper som jag tyckte passade bra ihop och en fin klippbild med en blomma.

Jag hade bestämt mig för att använda en kortskiss som jag hittat på nätet.

Började med att skära till mina papper och färgade sen in kanterna med Distress ink, i färgen "Gathered Twigs".

Bakom mina mönsterpapper har jag satt cardstock som jag har skurit lite större än vad mönsterbitarna är, så jag får en fin ram runt.

Jag gör nästan alltid så på mina alster för att det blir så snyggt!

Bakom mina mönstrade papper har jag cremevitt cardstock och bakom bilden med blomman så har jag kraftfärgat.

Enligt kortskissen skulle det vara ett band eller ett snöre, så jag valde jutesnöre på mitt kort.

Kortbasen har jag också gjort av kraftfärgat cardstock och klippbilden är fäst med foamtejp.

Limmade sen ner ordet "kramar" som jag stansade ut ur spegelpapper med en riktigt fin die som Idas Magasin har gjort.

Dekorerade till sist med halvpärlor i guld och två vita blommor som jag färgade in lite med Distress ink, också i färgen "Gathered Twigs".

Materiallista

Pappersblock

Distress ink

Cardstock, Vanilla

Cardstock, kraftfärgad

Jutesnöret kommer från egna gömmor.

Stansmall "kramar"

Blommor

Halvpärlor

Spegelpappret kommer också från mina gömmor men i butiken finns ett liknande papper.


Tack för att du har läst mitt inlägg😊



Inga kommentarer: