torsdag 12 augusti 2021

Chokladkort!

God morgon! 

Jag ska visa ett chokladkort som jag gjorde till en chokladkaka från Lindt.


Valde ett vitt cardstock som bas och mönstrade papper i grönt från Maja Design, ur kollektionen "Miles apart". Jag inkade mina mönsterbitar med färgen "Bundled Sage", Distress Ink.
På insidan av kortet har jag stansat kanten på "chokladfacket" med en kantstans från Vaessen Creative.
Det blir ett jättesnyggt mönster av den stansen!
För att kunna knyta ihop kortet så har jag silverband.
Jag stansade ut en cirkel med "scallop" kant med en die från Card Deco ur en bit mönsterpapper, också från "Miles Apart".
På cirkeln limmade jag fast ordet "Grattis" som jag stansat ut ur spegelpappret med Idas egna die.
Jag satte fast en bit ostduk på framsidan och fäste sen min utstansade cirkel med foamtejp.
Dekorerade till sist med två rosor och halvpärlor i silver.

Här kommer en produktlista!
Den kantstansen som jag använde är tyvärr slut i webbshoppen men det finns många andra stansar.
Silverbandet och spegelpappret kommer från egna gömmor. Liknande spegelpapper finns dock i shoppen.

Tack för att du tittade in, ha en bra torsdag!
/Anton

Inga kommentarer: