söndag 15 augusti 2021

Tre CAS kort gjorda med stenciler!

Hej svejs!

Tänkte visa tre kort i temat Clean and simple (CAS).

Jag har gjort egna bakgrunder med stenciler och Distress ink.

Färgade in på den släta sidan av vitt "Bazzill" cardstock och alla mina kortbaser har jag gjort av cardstock.

Till första kortet har jag använt en stencil med stjärnor och inkat in mitt papper med färgerna "Stormy Sky" och "Speckled Egg".

Har glitterpapper som matta bakom, en utstansad stjärna i samma glitterpapper och en mörkblå kortbas.

Jag fäste den glittriga stjärnan med 3D kuddar.


På mitt andra kort så har jag också använt mig av stjärnstencilen.

Jag inkade först in färgen "Spun Sugar" ganska svagt över hela pappret och lade sen på min stencil. 
Applicerade då färgen "Worn Lipstick" som är en starkare rosa.

Innan jag lyfte bort stencilen från mitt papper så duttade jag på Stickles glitterlim med en Ink blending tool, så jag fick lite glitter på stjärnorna.

När glitterlimmet hade torkat så skar jag till en matta av spegelpapper och limmade/tejpade ner mina papper på en rosa kortbas.

Stansade ut "Grattis" som jag satte i mitten på kortet och dekorerade med en halvpärla i varje hörn!


Till sist så har jag detta kortet att visa er!

Jag har inkat in tre nyanser av rosa genom en stencil från Tim Holtz.

En fantastiskt fin stencil som heter "Flourish".

Färgerna som jag använde var "Kitsch Flamingo", "Picked Raspberry" och "Spun Sugar".

Jag stämplade "Grattis på födelsedagen!" i guld med en av Idas egna stämplar!

Limmade även här ner min bakgrund på en matta av spegelpapper som sen fästes med 3D kuddar på kortbasen.

Jag älskar att ha spegelpapper på mina alster. Det blir så himla läckert!

Som avslutning så dekorerade jag med rosa halvpärlor.


Materiallista:

Cardstock

Stenciler

Distress Ink

Idas dies

Idas clearstamps

Stickles glitterlim

Halvpärlor

Tejp och limprodukter

Det övriga som jag använt till korten kommer från egna gömmor.


Hoppas att ni har en bra helg!

/Anton

Inga kommentarer: