måndag 13 september 2021

Boxar och presentpåsar till jul!

Hejsan på er igen!
Jag bloggade ju igår men kände för att lägga ut lite extra idag!
Jag vet att det är ett tag kvar till december men det kan vara bra att vara ute i god tid och börja lite smått med allt inför julen.
Jag ska visa er två presentpåsar och två små askar till chokladen Ferrero Rocher.
Passar perfekt när man vill ge bort något litet gott! Till dessa har jag använt mönsterpapper från
Maja Design ur deras kollektion Holiday in the alps.
Fantastiskt fina julpapper som jag kommer använda mycket till årets julkort mm.

Jag börjar med presentpåsarna.
Valde pappret Christmas spirit och mörkrött cardstock till denna.
Inkade kanterna på papprena med Distress Ink, "Fired Brick".
Jag använde tejp och lim för att sätta ihop påsen. Rundade hörnen på "locket" med en stans
(från mitt "skafferi" men liknande finns HÄR) och gjorde hål för band med en annan stans.
Det mörkröda bandet som jag har använt finns i den fysiska butiken. 
Jag gjorde också en tag till presentpåsen. Började med att stansa ut ett annat Maja-papper med dies som stansar ut tags. Bildade ordet "Jul" med hjälp av stämplar från You Do och stämpeldyna i guld.
Innan jag var klar så hade jag på Stickles runt kanterna.

Nästa kommer här!
Påsen är gjord i kraft-cardstock och jag har klätt den med "Christmas Day" pappret.
Stansade sen med en kantstans ur metallic-papper i guld och skar till en bit av "remsan" längst ner på mönsterpappret. Stansade sen ut en stjärna och "Jul". Limmade ihop allt. Stansmallen för ordet "jul" kommer från mitt "skafferi" men Idas Magasin har liknande.
Just när jag gjorde påsen hade jag inte denna die så jag tog den jag hade hemma. Men på nästa jul-alster som jag gör ska jag använda Idas snygga "God Jul" dies eftersom jag nu har skaffat mig dom.
Dekorerade med en liten rosett av naturfärgat snöre och några halvpärlor!

Nu kommer askarna och jag börjar med denna:
Som på den röda presentpåsen har jag använt pappret Christmas Spirit, fast den andra sidan och det mörkröda cardstocket.
Denna gång inkade jag in kanterna med Tim Holtz mörkaste röda färg, "Aged Mahogany".
Gjorde en panel med metallic-pappret i guld och "remsan" längst ner från mönsterpappret.
Stansade ut den minsta cirkeln ur Card Decos "Scallop Circle" dies och embossade
Satte på en liten rosett som jag hade gjort i vitt cardstock sen tidigare.

Återigen har jag pappret Christmas Day till den sista asken jag visar.
Gjorde den med vitt cardstock och färgade in kanterna på mina mönsterbitar
med "Vintage Photo", Distress Ink. Jag skrev "God Jul" med stickersbokstäver och dekorerade med halvpärlor.

Det som jag använt är:
Övrigt material är från eget "skafferi".

Jag hoppas att ni fick lite inspiration!
Ha en superbra vecka så ses vi här på Söndag.
/Anton

Inga kommentarer: