söndag 19 september 2021

Kort till barn!

Hej allesammans!
Hoppas allt står bra till med er. Idag ska jag berätta hur jag gjorde dom här barn-korten.
Har de senaste veckorna suttit och färglagt stämplade motiv och sen skapat kort med dom!
Det är är så mysigt och avkopplande att bara sitta och måla.

Här kommer fyra kort där jag använt stämplar från Vilda Stamps.
Först ut är ett i rosa.


Stämplade en söt flicka med Memento-dyna eftersom jag målade med Promarkers. 
Jag har mönsterpapper från Maja Designs fantastiskt fina kollektion Vintage Baby, paneler bakom med
"Romance" cardstock och en råvit kortbas. Papperskanterna färgades in med "Walnut Stain", Distress Ink.
Bakom bilden har jag satt metallicpapper i färgen Rose Gold och ett tårtpapper. Innan jag limmade ner allt på kortbasen så knöt jag ett ljusrosa snöre runt en av panelerna. Klippte ut hörn som jag tillsammans med lite ostduk, blommor, halvpärlor och två små fjärilar dekorerade med. Den stora rosa blomman har jag färgat in lite med färgen Spun Sugar. Stansade ut en oval med en av Card Decos "Ellipse" dies och stämplade "Grattis" med Idas egna stämpel. 
Jag klädde också insidan med papper och några halvpärlor.

Ett blått kort:
Här stämplade jag en pojke som är ute med sin hund.
Pojken och flickan (som jag visade på förra kortet) kommer från samma stämpelset och ska finnas i den fysiska butiken. Har använt ett papper som heter Adorable och ett annat som heter Newborn, också från "Vintage Baby" kollektionen. Har även använt mig utav ljusblått cardstock och en färdig kortbas.
Har både snöre och band som jag dragit runt papprena innan jag limmade ner allt.
Även här stämplade jag "Grattis" och jag skrev också "Hurra" med svarta stickersbokstäver. 
Avslutade med att sätta dit utklippta hörn ur kraftpapper, rhinestones och en söt elefant.
Liten panel med papper och vita små blommor på insidan!

Här har jag använt en stämpel med ett "kärleksfullt" bibarn.
Jag kombinerade rosa och blåa "Vintage Baby" papper. Har en kortbas som jag gjorde av
grönt cardstock och en matta bakom mönsterpappret i blått. Inkade in kanterna på papprena med Distressfärgen Vintage Photo. Blommor och rhinestones fick pryda kortet.
Inuti stämplade jag "Hur mås det?". Man kan skicka detta kort med en liten hälsning till någon som man kanske inte träffat på ett tag och vill höra hur det är!

 Ett skakkort med papper från Pion Design:
Chalkade kanterna med färgen Bundled Sage. Bakom mönsterpappret har jag ljusgrönt cardstock som heter Aloe Vera. Använde "Ellipse"-stansmallarna från Card Deco för att få till fönstret och ramen.
Har en bit genomskinlig plast till fönstret och paljetter inuti. Jag tog en bit plast som jag hittade i mina gömmor för jag hade ingen acetate hemma. Bilden är ett stämplat motiv, ett annat bibarn som står och luktar på en blomma. För att paljetterna ska kunna röra sig när man skakar kortet har jag fäst panelen med foamtejp på bilden. Limmade ner allt på en vit kortbas, stansade ut "kramar" och satte dit några halvpärlor.

Här kommer en liten filmsnutt på kortet:

Nu kommer nästa kort:
Idas Magasins clearstamps älskar jag och denna gång har jag gjort ett födelsedagskort med hunden.
I setet får man med hunden, en partymössa, en tomteluva, texten "Grattis" och "God Jul". Så man kan maska ihop julluvan eller mössan med hunden och välja om man vill ha i jul eller födelsedagstema. Väldigt smart och kul!
Har mönsterpapper från "Little Street cafe" kollektionen och infärgade kanter med 
Distress, "Walnut Stain". En matta bakom av silverpapper och en vit kortbas.

Magic window card med 6"x6" papper ur "Denim & Friends" serien från Maja Design.
Det pappersblocket är tyvärr slut i butiken.
Framsidan är dekorerad med blommor och jag stansade ut "Grattis" med Crealies die. 
Även en utstansad stjärna satte jag fast. När man öppnar kortet är det ett "fönster" som öppnas och en
söt uggla från Nellies Choice tittar fram!
Basen är gjord i vitt cardstock och bakom mönsterpapprena har jag mörkblått.

Nu kommer lite kort där jag använt stämplar från Lawn Fawn!
Använde stämplarna "Elphie Selfie Flip Flop" och målade med Distress Inks. 
Papper från Lawn Fawns Perfectly Plaid-block, matta av blått cardstock bakom och en kortbas i rosa.
Gjorde en egen bakgrund till den supersöta elefanten genom att spraya blå Distress Oxide Spray
genom en Tim Holtz-stencil på akvarellpapper. Sprayade på lite vatten så färgen skulle oxidera och torkade med embossingfönen. Efter det stämplade jag texterna. Papprena inkade jag in kanterna på med den svarta Memento-dynan.
Har ett grönt, prickigt band och fäste elefanten med 3D kuddar. Som avslutning hade jag Glossy Accents på hjärtat och blomman.

Här kommer sista kortet:
Jag använde stämplar från "Butterfly Kisses" setet och ett rött mönstrat papper från Jeanine's Art, ur blocket "Butterflies and Flowers". Detta pappersblock är tyvärr slut i butiken men liknande finns.
Gjorde som på förra kortet en egen bakgrund fast denna gång moln och gräs.
Jag inkade in Distressfärgerna Tumbled Glass, Broken China och Twisted Citron genom stenciler för att göra det. Stansade sen ut både bakgrunden och mönsterpappret med rektangulära dies med dekorativa stygn längs kanten. Satte fast ett blått, prickigt band runt mönsterpappret innan jag monterade allt på en
röd kortbas. Bakgrunden och räven fäste jag med foamtejp. Till sist hade jag Glossy Accents på fjärilarna och limmade dit två rhinestones.

Materiallista:


Övrigt-egna gömmor

Hoppas att ni har haft en trevlig lässtund och scrappa lugnt!
/Anton

Inga kommentarer: