fredag 3 september 2021

Layouts i mitt album!

Tänkte återigen blogga lite extra idag. I början av veckan kom mina framkallade bilder som jag hade beställt och har gjort fyra stycken LOs hittills. 

Denna är ifrån början av året i Februari då vi tog cyklarna och gjorde en liten utflykt till ett fint ställe, nära där vi bor. 
Jag har kombinerat båda sidorna av ett fint papper med riktig vinterkänsla från Maja Designs kollektion "Joyous Winterdays". Inkade kanterna med en mörkblå nyans av Distress Ink. Innan jag limmade ner papprena så tog jag en stencil med "bubblor" och inkade in samma Distressfärg, längst upp till höger och längst ner till vänster på sidan. Stencilen kommer ifrån ett av Tim Holtz set med mini-stenciler. Bakom mina två bilder har jag satt lite jeansblått Bazzill-cardstock. Bilden längst upp till höger är på mig när jag sitter och dricker varm choklad. Jag ser lite rolig ut med hjälmen på!
Stansade ut en stjärna med "dubbla stygn" längs kanten och skrev en liten text i. Stansade också ut bokstäver ur silverpapper och bildade ordet "Vinter" som jag har som rubrik på min LO.
Dekorerade med lite "snöglitter" och två halvpärlor i silver.

Nästa sida är på min bonuspappas 50 årsdag.
På grund av Corona-pandemin så kunde vi inte ha nåt stort kalas utan vi hyrde en fin stuga vid en sjö och firade med några få personer utomhus.
Pappret jag använt mig av heter Loose fit och är ifrån "Denim & Girls" kollektionen.
Cardstocket "Admiral" har jag bakom bilderna och mina papper.
Kommer inte riktigt ihåg vilken färg jag inkade kanterna med men tror det var "Faded Jeans".
Stansade ut "Grattis" med Idas egna die, en champagneflaska och ett glas ur Metallic-papper.
Limmade sen ner det. Använde stickersbokstäver i silver för att skriva "Tommy 50år" och datumet han fyllde år.
Stansade ut en cirkel som jag skrev min text i.

I somras så byggde vi en altan som vi har funderat på i flera år och nu blev det av!
Vi köpte i samband med det nya utemöbler och fixade till uteplatsen så det blev riktigt mysigt. Vi hade många trevliga och härliga kvällar där ute. Såklart så gjorde jag en sida med bild på altanen så vi kan spara på ögonblicket då den var aldeles ny.
För att matcha färgerna i bilden så valde jag gröna och lila papper. Det lila plockar upp färgen på filtarna och det gröna plockar upp träden och blommorna. 
Papper från Tropical Garden-blocket passade utmärkt till detta.
Inkade kanterna med "Walnut Stain", Distressfärg. 
Jag skrev sen med en guldpenna "Nybyggd altan och nya utemöbler" och "Sommar".
Bakom panelen med texten så satte jag fast en bit ostduk för att få lite struktur.
Som avslutning så satte jag lila halvpärlor på och ritade fyra "hörn" med guldpennan.

Nu kommer min sista layout för idag!
Bilderna är tagna när vi var på semester nere i Skummeslöv, en vecka under Juli. Bilden till vänster är på min bonuspappa Tommy.
Underbara kvällar på stranden. Har gjort min sida ganska enkel. Jag skar till en bit cardstock och gjorde en bakgrund med Distressfärger som föreställer en sandstrand och en kvällshimmel för att matcha mina foton. Klippte till en mall av vanligt kopieringspapper som föreställer sandkullar. Började med sanden och använde "Vintage Photo" och "Tea Dye". För att göra Ink-blending använder jag Ink blending tools.
För att göra en vacker kvällshimmel började jag nerifrån med "Scattered Straw", sedan
"Dried Marigold" och till sist "Worn Lipstick" längst upp. För att få lite cool effekt så tog jag min
Distress Sprayer och sprayade lite vatten på himmeln och lyfte efter en liten stund upp överflödigt vatten med en bit hushållspapper. Tog efter det en vattenfast Fineliner-penna och skrev
"Sköna sommarkvällar vid havet". Innan jag limmade ner allt på sidan så färgade jag in kanterna på bakgrunden med "Black Soot" för att få en häftig inramning.
Satte tre rhinestones i vänstra hörnet som avslutning!

Produktlista:
Övrigt material som jag använt kommer från eget "skafferi".

Det var allt för mig idag och jag hoppas att ni tittar förbi här på söndag också. Då ska jag visa ett dop-kort i gröna toner!

Trevlig helg på er! /Anton

Inga kommentarer: