söndag 5 september 2021

Dop-kort med Maja Design!

Som jag berättade i fredags så ska jag idag visa er ett dop-kort. Min farmor beställde ett dop-kort till hennes systers barnbarn. Kortet skulle vara till en tjej och gärna i gröna toner. Så här blev resultatet:

Nellies Choice har en kollektion med stämplar som heter "The Owl Family".
Det är söta små ugglor som jag bara älskar och dom passar perfekt till barn-kort!
Jag valde en tjej-uggla som tittar upp ur en liten låda, stämplade med Memento-dyna och målade med Promarker-pennor.
Stansade ut motivet och en bit turkos-grönt cardstock med fina cirkeldies med små "prickar" längs kanten och limmade ihop dom. Just dessa dies som jag använde kommer ifrån egna gömmor men det finns liknande i butiken från Card Deco.

Det turkos-gröna cardstocket gjorde jag också kortbasen av, som är 15x15cm.
Paneler av vitt cardstock och mönsterpapper från "Denim & Girls" blocket.
Jag gillar verkligen Majas pappersblock eftersom alla papper matchar ju så bra med varandra och man får så mycket att välja på.

Jag satte fast ett tårtpapper, lite guldglittrigt band, en rosett av snöre och sedan cirkeln, som fästes med foam-kuddar.
Efter det tog jag fram ett stämpelset från You Do med Baby-tema och stämplade texten
"Välkommen lilla skrutt" och en liten stjärna med guld-stämpeldyna.
Sen stansade jag ut det med den minsta stansmallen från Card Decos set "Scallop Circle".
Stämplade även "Baby" och några barnfötter på kortets högra sida, lite svagt.
Alla stämplar som jag använt till kortet kommer från samma set.

Tog en bit cardstock och inkade in Distressfärgerna "Bundled Sage" och "Rustic Wilderness" som sedan stansades ut med en superfin blad-die, två gånger.
Jag har använt Ink-dynorna men man kan självklart använda Distress Oxide också!
Limmade sen ner bladen tillsammans med några vita blommor.
Jag lade på lite Glossy Accents på den söta ugglans stjärnor och på ögonen.
Dekorerade med halvpärlor i guld och en fjäril som jag hade Crackle Accents på.
Avslutningsvis applicerade jag lite vita Nuvo drops på bladen!
Har också klätt insidan med papper, stämplat lite och satt fast några halvpärlor.
Jag blev riktigt nöjd med kortet. Tyckte det blev fräscht och en härlig känsla på det!

Här kommer en materiallista:

Stämpeln med ugglan som jag hade är tyvärr slut men en annan tjej-uggla från samma kollektion finns.
Papper för att färglägga med alkoholbaserade pennor på finns i fysiska butiken i Hallsberg!
Bandet och snöret kommer från mina gömmor men andra finns i webbutiken.
Annat material kommer från egna gömmor.


Hoppas att ni kanske blivit lite inspirerade.
Tack för idag!
/Anton

Inga kommentarer: