torsdag 16 september 2021

SPILLBITSKORT

Hej!

 I dag visar jag er ett kort gjort på mestadels spillbitar.

Ni som har scrappat mer än en dag vet att det alltid blir en liten bit kvar av det där fina pappret som man köpt. Den där lilla biten har man liksom inte hjärta att kasta bort. Efter ett eller tolv år så kommer den faktiskt till användning.

I lördags var jag och min man hos min kompis för att gratta hennes man som fyllde 40 år. Då måste man ju så klart skapa ett grattis kort till honom.

I bland är det lite klurigt att få till ett maskulint kort. Han är inte så mycket för blommor och diverse pynt. Så det blev ett enkelt kort.

I min låda med spillbitar hittade jag diverse bitar av favoritpapper genom åren. Plus att nåt kan jag ha hittat i realådan hos Idas Magasin. 

Dessa skars ut i lagom stora bitar. Sen sattes dom fast så det blev ett lagom brett avstånd mellan bitarna.  

Jag svärtade kanterna med distress (walnut stain)

Några av bitarna satte jag 3D kuddar under för att få lite dimension på kortets yta.

Jag stansade ut en cirkel med sydd kant och stansade även ut siffror i silverpapper.

Allt limmades fast på ett brunt cardstock. Kortets storlek blev 8"x 6".

 







Här nedan följer en lista på produkter jag använt. Klicka på ordet för att komma direkt till produkten hos Idas Magasin.




Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer: