lördag 25 september 2021

Några layouts samt ett litet album!

Hejsan på er! Jag bloggar lite extra idag och ska först visa några layouts och sen ett litet minialbum som kallas Album in a box som jag gjorde till mina små kusiner i Norge med bilder på dom. Dom heter Iben och Anna och är världens gulligaste!

Som sagt så ska jag börja med mina LO:s och här har jag gjort ett helt uppslag med bilder på lite av scrap-sakerna som jag handlade i somras.
Jag valde mönsterpapper från "Denim & Girls" serien från Maja Design och bakom har jag mattor med turkosgrönt cardstock. Inkade in kanterna på papprena med Distressfärgen Bundled Sage.
Stämplade "Scrapbooking" med en av Idas egna stämplar och stansade ut bilderna med dies.
Bakom bilderna har jag vitt och svart cardstock.
Skrev "Det blev ju en del shopping i somras!" på högra sidan med stickersbokstäver, dekorerade med utstansade blad och blommor.
Glittrade till blommorna lite med Stickles i färgen Star Dust.
Jag avslutade med halvpärlor och rhinestones.

På väg till stranden!
Här är jag på cykel när vi skulle ner till stranden på vår semester nere i Halland.
Papper från "Miles Apart"-blocket och pappret Loose fit från "Denim & Girls"-kollektionen.
Inkade in kanterna med "Walnut Stain", Distressfärg.
Jag valde gröna och blå papper för att det matchande färgerna på bilden.

Havet är så fint!
Mönstrade papper från blocket "Denim & Friends" från Maja. Rev en bit beige/brunt papper så det skulle föreställa sand. Det blåa pappret ska föreställa havet. Färgade in det beigefärgade pappret med Distressfärgerna Vintage Photo och Tea dye. Det blåa pappret inkade jag in med "Broken China".
Stansade sen ut några små sjöstjärnor och skrev "Havet!" med stickers i guld.

Min sista layout som jag visar er idag är på Enzo. Våran hund som vi tyvärr inte kunde ha kvar pga. allergi i familjen men vi vet att han har det bra där han är nu. Han var världens sötaste hund.
Ville ha ett uppslag i vårat album med honom så vi kan minnas tillbaka när han var hos oss.
Jag valde papper från kollektionen Vintage Autumn Basics. Jag använde 12"x12" papper som inte finns i butiken men ett 6"x6" block i samma kollektion finns.
Färgen Walnut Stain för inkade kanter.
Skrev hans namn med bokstäver som jag hade stansat ut ur metallicpapper.
Skrev "Så fin" med stickersbokstäver i silver.
Jag gjorde flikar så jag fick plats med fler bilder när man öppnar! Har satt kardborre för att kunna stänga igen flikarna. Till bilderna har jag skrivit lite texter. Han är så himla söt när han sitter och njuter av solen!
Har dekorerat med en blå blomma, paljetter och halvpärlor.

Materiallista för mina LO:s.

Nu kommer mitt album som kallas Album in a box. Det är ett litet minialbum som ser ut som en box. Jag valde att ha band för att knyta ihop albumet men man kan ha magneter om man vill.
Hittade inspiration på Youtube och följde en tutorial för att få ihop albumet.
Jag har gjord det i vitt Bazzill cardstock och bara papper från pappersblocket Denim & Girls. 
Alla mönsterpapper färgade jag in kanterna på med "Vintage Photo", Distress Ink.
Det gick åt väldigt mycket mönsterpapper, nästan ett helt block men jag blev riktigt nöjd med resultatet.
Jag lekte med papprena, olika stansar, dies, stickers, blommor och halvpärlor. Gjorde fickor för att stoppa ner tags och bilder i. Har också använt mig av rosa och mörkblått cardstock som mattor bakom bilderna.
Nu kommer massor av bilder på hur det ser ut när man öppnar.
Jag har lagt på små cirklar av papper på Iben och Annas ansikten när jag fotade albumet för att hålla dom privata.
Har haft Glossy Accents på fjärilen och dekorerade med ett trähjärta.
Gjorde en tag med ordet "kramar" och skrev sen en hälsning till dom på baksidan.
Här har jag använt den största stansmallen från Card Decos "Scallop Circle" för att få till en snygg fotomatta bakom bilden. Eftersom Iben på denna bild tittar på getter så tog jag fram en liten söt get som jag för länge sen hade färglagt och klippt ut. Limmade fast den tillsammans med några paljetter.
Som ni ser så gjorde jag en flik där mammorna tillsammans med Iben och Anna kan skriva ner deras bästa minnen under året och även sätta in en egen liten bild. Stämplade "Ögonblick" med en stämpel från Idas som jag tyckte passade bra till. Embossade texten med embossingpulver i guld. För att stänga fliken har jag kardborre.
Baksidan på albumet har jag också klätt med papper.

Materiallista:

Dies


Stort tack för att du tog dig tid för att titta in här och läste mitt inlägg. Hoppas vi ses imorgon också.
Då blir det maskulina kort!
/Anton

1 kommentar:

Mussen sa...

Hej, letar du efter ett skuldsaneringslån, lån utan säkerhet, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital, etc! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. Mejla till: christywalton355@gmail.com