torsdag 2 september 2021

FRÖ ALBUM

 Hej!


I dag vill jag visa er ett gamalt album som jag har pyntat upp. 

För några år sedan var det väldigt populärt med att samla på pokemonkort. Dessa skulle in i album med plastfickor i. Det var inte så lätt att hitta. Men hittade dessa på en butik som sålde dom billigt. Men framsidan var ju kanske inte så kul när man samlade på pokemon. Kanske hade varit mer passande om man hade nåt fantacy aktigt samlande.  Men när intresset för att samla på pokemon korten försvann så fick mamman i huset ta hand om albumen. Dessa passar perfekt till att sätta in sina ATC kort som man byter med andra pysslare eller som jag har gjort här, till fröpåsar.

Men som sagt, framsidan matchar inte innehållet. Så den fick jag göra om.

Jag började med att maskera ramen runt om med washitejp för att skydda den. Visst, jag hade kunnat använda maskeringstejp. Men nu hade jag inte någon sådan i min pysselhörna. Så wachitejp fick det bli.


Jag målade över bilden med gesso. När det hade torkat så sprayade jag på med en grön färg och sedan en gul/orange färg. Dessa fick rinna lite medans jag blåste det torrt med embossingfönen. 

När den var torr så stämplade jag några olika stämplar direkt på. En textstämpel och fjärilar och en del gräs och andra växter. Sedan satte jag på en blomkvist som jag har sparat på i flera år. Ni vet, den där ska jag ha på något speciellt. Men här passade den perfekt. 

Men tyckte att den var lite snål på blommor, så jag limmade fast några extra. 

En fjäril limmade jag också fast och la glitterlim som kropp.

Texten "FRÖN" är i foambokstäver.

Jag älskar ju bilderna som är med i från Maja Designs papper, så den fick bli min bild på framsidan som symboliserar kärleken till blommor och växter.



FÖRE

EFTER

Närbild



Här nedan följer en lista på de produkter jag använt.
Klicka på ordet för att komma till produkten hos Idas Magasin.




Hoppas ni finner inspiration.
//Madde

Inga kommentarer: