söndag 26 december 2021

Concertina Card! Mitt sista DT-inlägg

Hej på er!

Hoppas ni har en trevlig julhelg.
Mitt gästDT-uppdrag slutar nu efter nyår och detta är mitt sista blogginlägg för Idas Magasin.

Jag ska visa ett kort som heter Concertina Card. En rolig kortvikning som jag hittade på Youtube.
Ni kommer få se hur det ser ut när man öppnar kortet snart.

Så här ser framsidan ut:
Valde att göra ett Grattiskort.

Basen gjorde jag i vitt cardstock från Bazzill och jag valde mönsterpapper från Maja Designs fina kollektion Tropical Garden. Ett dubbelsidigt grönt papper som heter Big Leaves. Det behövdes två mönsterpapper för att klä alla sidor på kortet. Jag valde att ta två av Big Leaves-pappret.

Baksidan av pappret, grönprickigt mönster:
Båda sidorna matchar så bra ihop med varandra.

Jag skar till en bit kvistpapper som jag satte bakom mönsterpappret.
Inkade in alla kanter på mönsterbitarna med Distressfärgen Gathered Twigs.
Stansade ut en cirkel med scallop-kant ur vitt cardstock och en cirkel med dekorativa prickar längs kanten ur mönstrat papper. Limmade ihop dom och även det utstansade ordet "Grattis". Stansmallen är Idas egna. 
Stansade en bit kvistpapper uppe och nere längst kanten på pappret med en fin die.
Den hade jag i mina gömmor här hemma. Cirkeln sattes fast med foamtejp.
Dekorerade med lite utstansade blad och en vit liten blomma.
Texten är från mönsterpapprets nedre "remsa".

När man öppnar kortet:
Tycker denna vikning blev riktigt snygg och häftig. Det blir som paneler som poppar upp.
Två stycken utstansade champagneglas. 

Stämplade lite växter och några texter med stämpeldyna i silver.

Baksidan av kortet ser ut så här:

Tack för att ni läst mitt inlägg. Hoppas att ni har fått lite inspiration av mina alster här i bloggen under hösten.
Vill ni fortsätta se vad jag skapar och gör så finns jag på Instagram där jag heter: anton_pyssel

Jag har även en egen blogg där jag också laddar upp mina alster och även berättar hur jag gjort dom.

Ha en fin dag!
/Anton

Inga kommentarer: