onsdag 1 december 2021

Lucka 1 - Julkalendern

Hej hallå!! 

Nu var det ett tag sedan Ni hörde ifrån mig, men här är jag och gästspelar lite i Idas blogg och julkalendern! 


Jag fick lucka ett och i denna lucka ska jag visa ett av årets julkort från mig. Har fallit för slimcard så årets julkort är just det slimcard! 

Har ni sett Majas nya papper?? Om inte har ni missat något dom är såååå fina!!! Det går absolut inte att göra julkort utan Majas fina papper så som grund använde jag vit cardstock i slimcardstorlek sedan tog jag Maja designs julpapper från serien Winter is coming. Jag älskar renarna och skogen.

Tim Holtz har ju helt underbara renar att stansa ut och dessa lånade jag av en vän på en träff jag var på i helgen. Vill man få inspiration och massor av pysselenergi gå på träff!! Idas har en träff i mars, missa inte den! Sedan tog jag mina granar från mitt egna gömställe och ett av husen som Tim Holtz också har i dies, dessa hus och renar lånade jag av en vän, men vet att Yvonne gärna tar hem om hon kan! 


God jul diesen är Idas magasins egna, den är så användbar och jag använder den på alla mina julkort! 

Jag ville få huset att se ut som det lös i fönstren så tog ett gult cardstock och la bakom byggnaden, tadaa det ser ut som det lyser i lägenheterna! 

Vad har jag använt? Klicka på länken så kommer Ni direkt till butiken :) 

Vit cardstock

Gul cardstock

Grön cardstock

Tacky glue

God jul

Limpenna

Granar

Renar

Maja designs papper finns i block i butiken och som sagt fråga Yvonne om renarna och husen om det är något ni vill ha då det är från egna gömmor/lånat av en vän. 

Hoppas jag lyckats inspirera er så här på första dagen i december! Kolla gärna in de övriga luckorna som kommer, där Idas duktiga DT-team lägger ut sina fina alster! 

Själv återkommer jag gästspelande igen den 22:a! 

Ha en underbar start på december!! 

Kramar 

Maria 





Inga kommentarer: