fredag 17 december 2021

Lucka 17 -Julkalender

 


Hej igen!

Nu kommer mitt andra inlägg i julkalendern.




Detta kortet är i storleken 12,5X16cm som jag skurit till i Card Decos ljusgrå cardstock. Jag gör nästan alltid bokrygg på mina kort och använder mig av min Scoaringboard. Då bigar jag vid sidan av mitten beroende på hur bred rygg jag behöver, det är väldigt bra om man vill dekorera korten invändigt. 

Har använt mig av Stamperia papper, Hortensia som grund. Pingvinen är från ett 3D-ark (Pushout) från Yvonne Creations. Har använt mig av fästkuddar som ger höjd åt bilden, pilligt men sååå roligt!  Fler bilder finns HÄR. God Jul är en kombination av Idas Egna dies och en annan lite mindre God, blir fin effekt. Har stansat i Glitterfoam (syns lite dåligt på bilden men det glittrar väldigt fint). Har dekorerat med Stickles runt pappret. 



På insidan har jag satt en utstansad pingvin från Yvonne Creations. Stjärnan är från egna gömmor men det finns en liknande från Card Deco, dock utan stygn. 


På baksidan har jag stansat ut den lilla granen som finns i samma set som pingvinen och dekorerat med Nuvo Drops.


 Nu är det inte långt kvar till jul!

Det var allt för denna gång!


/Monica

Inga kommentarer: