fredag 24 december 2021

Lucka 24-Julkalender

God jul på er!

Julafton är äntligen här och det är dags för sista luckan i våran julkalender.
Det firar vi med 50% rabatt på vårt die-set "Hela året!"
Jag ska idag visa två stycken presentkorgar som man kan stoppa ner lite gott i och ge bort som en julklapp.

Jag har konstruerat korgarna själv och faktiskt visat andra korgar i samma modell i ett tidigare inlägg här men gillar dessa korgar mycket så jag gjorde några till fast till jul denna gång!
Så jag har visat beskrivningen som jag gjort innan men jag gör det igen här nedan:
Jag använde en starkare tejp och lite lim för att sätta ihop korgarna. Ett tips är att använda starkare tejp när man sätter ihop korgar, boxar osv. Det är ju viktigt att det håller bra. 

Nu kommer första korgen!

Detta är vad jag använde för att göra den.
Ett vitt cardstock och ett mönsterpapper från Maja Design. Pappret heter Let it snow och är från kollektionen Holiday in the Alps.
Inkade in papperskanterna med Distress Ink, Walnut Stain.
En kantstans (från mina gömmor) som jag stansade kanten på korgen med.

Stansade ut en bit av ett papper som heter Christmas Day med en Stitch Ellipse-die från Card Deco.
På den limmade jag på dom utstansade orden "God Jul" och satte fast ovalen på korgens framsida med foamtejp. 

Till korgen gjorde jag en tag. Använde tag-dies för att stansa ur cardstocket Stonewash och sen stansade jag ut en mindre tag ur ett papper från Majas serie Joyous Winterdays.
Tog sen en bild från Holiday in the Alps-klipparket och klippte ut en snögubbe.
Med Nuvo Drops i vitt så gjorde jag lite "snö" längst ner på snögubben så det ser ut som snögubben står i gräs täckt av snö.
Dekorerade min tag med halvpärlor i silver och knöt fast den med vitt satinband på korgen.


Min andra korg som jag gjorde:

Tog fram ett mönstrat papper från kollektionen Vintage Frost och ett kraftfärgat cardstock.
Det kraftfärgade pappret är tyvärr slut i butiken men liknande finns.

Gjorde en tag även till denna korg fast jag valde att göra den rund.
Stansade ut spegelpapper i guld och ett annat papper från samma kollektion med cirkel-dies.
Gjorde hål i min tag och trädde igenom ett jutesnöre.
Stansade ut "Jul" ur spegelpappret och dekorerade med ljusblå halvpärlor.
Texten är från ett av mönsterpapprenas nedre "remsa".

Det var mina två jul-korgar. Hoppas att ni får en trevlig julafton.
/Anton

Inga kommentarer: