lördag 11 december 2021

Lucka 11-Julkalender

Hej! Lucka 11 är det dags för nu och det är jag, Anton som ska blogga lite.

Jag tycker om att dricka te så jag gjorde en tebox där jag lagt ner mina favorit tepåsar.
Så när jag ska dricka te drar jag bara ut en tepåse. Blir fint att ha framme på bordet också!
Jag konstruerade boxen själv och jag skar till hålet som är längst ner på boxens framsida för att kunna dra ut tepåsarna. Gjorde den i det vinröda cardstocket Juneberry från Bazzill.
Jag ville använda upp lite spillbitar av mönsterpapper så jag plockade fram lite papper som jag hade fått över från andra projekt.
Papper från Maja Design ur både kollektionen Happy Christmas och från Christmas Season.

Papprena jag använt är:

Inkade in mönsterbitarna med brun Distress Ink.
Stämplade en fin jultext i guld på en utstansad cirkel som fästes på boxens framsida med foamtejp.
Klippte ut två små paket från ett av papprena. Hade Glossy Accents på paketen.
På ovansidan så har jag satt en utstansad stjärna med foamtejp och under har jag en bit ostduk.
Klippte ut en söt tomte från Majas kollektion Traditional Christmas. På tomten gjorde jag lite highlights med en vit gelpenna. Gelpennor finns HÄR.
Dekorerade boxen med mörkröda och guld-halvpärlor.
Som "fötter" under teboxen har jag satt fyra stora halvpärlor.

Hoppas ni fått lite inspiration av dagens inlägg.
Idag har vi också gratis frakt på alla ordrar som läggs innan midnatt. Det dras av i mailet som skickas ut efter ordern är lagd. 
/Anton

Inga kommentarer: