lördag 18 december 2021

Lucka 18 - Julkalender

Nu är det mindre än en vecka kvar till julafton. Längtar du lika mycket som jag? Jag är barnsligt förtjust i julen, kanske mest för att det är en helg med mycket tid, mycket mat och mycket fika... :)

Idag vill jag visa ett annat chokladfodral, som jag ska ge bort i jul. Jag har ju i ett tidigare inlägg under december visat ett enkelt fodral till en chokladkaka, och nu har jag en lite mer avancerad variant att visa. Jag har gjort den som en väska, kan man säga. 

Jag har inte direkt tagit några mått den här gången heller, utan måttat lite efterhand. Det kräver ju att man har sin chokladkaka framför sig när man håller på (och att man inte nallar några rutor här och där). 


Jag har utgått från vit cardstock och gjort hela väskan ur ett ark. Sedan har jag dekorerat med ett mönsterpapper från Maja Designs kollektion Miles Apart - The Little Things. På framsidan har jag dekorerat med ett motiv från Miles Apart - klipparket, några blommor och så har jag satt Stickles Steel runt kanten. Jag har använt en gammal brad för att fästa ett snöre att stänga igen fodralet med. 


På insidan har jag använt Idas Magasins egen die kramar som jag stansat ut i vit cardstock två gånger och satt ihop. Mönsterpappret är samma som jag använde på framsidan, fast det är baksidan på pappret. Jag har dekorerat med en remsa av den fina washitejpen med silverprickar också.

Inga kommentarer: