torsdag 2 december 2021

Lucka 2 - Julkalender

 Hej! 

Vad kul det är med en inspirerande julkalender! Idag är det min första lucka och jag tänkte inspirera med en chokladkaka som jag klätt in i snygga julpapper och gjort till en liten gåva. Perfekt nu när det är advent och man vill skämma bort sin omgivning lite. 

I vanlig ordning har jag inte tagit några mått, utan bara svept en bred remsa svart cardstock runt min chokladkaka och limmat ihop på baksidan. Jag använder helst Aleene's Turbo Tacky Glue, det fäster snabbt och man behöver inte ta så mycket. Mönsterpappren jag har valt är från Maja Design, från deras lilla pappersblock i kollektionen Happy Christmas. Jag har valt papper med mycket mönster och därför har jag inte fyllt på med fler lager eller så många dekorationer. 

Jag har dekorerat med Stickles Platinum runt om kanterna på pappren, och så har jag satt ett par stora röda rosor och en jul-charm som dekoration. Jag strödde ut några matta enamel dots också. Den lilla etiketten är en utstansad cirkel som jag klippt isär och skrivit på med en svart penna.

Hoppas du har en trevlig dag och välkommen tillbaka imorgon till lucka 3!

Dagens erbjudande är 50% rabatt på dessa två enhörningsstämplar från Idas egen kollektion.

Inga kommentarer: