tisdag 7 december 2021

Lucka 7-Julkalender

Dags för lucka nummer 7 och det är jag, Anton som ska blogga idag.

Jag vill visa er två stycken julkort. Det ena är ett Tri-Fold Card och det andra är ett Pop Up Panel Card.

Jag börjar att berätta om mitt Tri-fold Card.
Jag följde en tutorial på Youtube för att få ihop kortet. Papprena jag valde är Maja Designs nya julpapper Happy Christmas. Klädde kortet med pappret Santa is busy och klippte ut några bilder ur klipparket från pappersblocket. Cardstocket jag gjorde själva kortet av är Blush Red Dark från Bazzill.

Jag inkade in kanterna på mönsterbitarna med Distress Ink i färgen Walnut Stain.
Till framsidan stansade jag ut en scallop-cirkel ur guld-spegelpapper och en cirkel ur mönsterpappret Twinkle som är ett jättefint rött papper med små stjärnor på.
Limmade ihop dom och fäste cirkeln med foamtejp.
Stansade ut några kvistar och "God Jul". 
Dekorerade med en röd ros och halvpärlor.

När man öppnar ser det ut så här:
Klippte ut en bild på en fin gran.
Stämplade "Nu är det jul igen!" med stämplar ifrån You Do.
Stämplade med en guld-stämpeldyna. Klippte ut en bil med en gran på också.

Baksidan:

Nu kommer mitt Pop Up Panel Card!
Följde en beskrivning på Youtube när jag gjorde kortet.
För att hålla kortet stängt har jag gjort ett belliband som det kallas och satt en panel på.
Har även här använt papper ifrån Maja, men ur kollektionen Christmas Season och lite av Santa is busy-pappret till insidan. Ni kommer få se snart. Basen är gjord i Vanilla-cardstock.
Bilden på strumpan är från klipparket.

När man öppnar...
så poppar två paneler upp med fina bilder.

Stämplade lite jultexter på två utstansade cirklar som jag sen limmade ner.

Baksidan:

En liten filmsnutt på mina kort:

Som vanligt kommer här en materiallista

/Anton

Inga kommentarer: