fredag 3 december 2021

Lucka 3-Julkalender

Välkommen till lucka 3 i våran julkalender. Det är jag, Anton som ska blogga idag.
Snart är det dags för att skicka julkorten och jag tänkte visa er några som jag har gjort!
Gjorde korten på en beställning som jag fick.

Maja Design släppte denna höst en väldigt fin och mysig julkollektion som heter 
Jag ska visa två kort med dom papprena och ett av dom kommer här:
Tog fram mitt pappersblock och valde några papper som jag tyckte kunde passa bra ihop.
Färgade in kanterna på mönsterpapprena med brun Distressfärg.
Kortbasen gjorde jag av Bazzill Coconut-cardstock och har mattor bakom mönsterbitarna med
mörkrött cardstock. Stansade ut en oval ur mönstrat papper med en Stitch Ellipse-die från Card Deco som jag satte bakom bilden med tomten på. 
Jag stansade också ut "God Jul" ur spegelpapper i guld med Idas egna dies.
Knöt en rosett av jutesnöre som jag dekorerade med och även några stora halvpärlor.

Jag klädde även insidan på kortet.
Tog fram mina julstämplar från You Do och valde texten "God Jul och gott nytt år" och en liten stjärna.
Stämplade med min embossingdyna och hällde på Rangers embossingpulver "Gold Tinsel".
Klippte ut en liten tomte från klipparket.

Nästa kort med de nya Maja-papprena.
Har en creme-färgad kortbas. Stansade ut en bit papper med en cirkeldie.
Valde sen en bild som jag stansade hörnen på och satte fast den med foamtejp.
Stansade ut "Jul" ur silverpapper. Dekorerade med några utstansade kvistar och silver-halvpärlor. 

Insidan:


Nu kommer de två sista korten och jag har till dom använt papper från
kollektionen Holiday in the Alps, också från Maja.
När jag gjorde det här kortet utgick jag från en vit kortbas och har också använt vinrött cardstock.
Stansade ut "God Jul" och har några halvpärlor i vänstra hörnet.

På insidan stämplade jag den klassiska texten "Nu tändas tusen juleljus" med en stämpeldyna i guld.

Nu har vi kommit fram till mitt sista kort för idag.
Har lekt med papprena och valde en fin tomtebild.
Jag har mattor bakom mönsterpapprena med silvrigt spegelpapper och en vinröd kortbas.
Gjorde en panel som jag först drog ett vinrött band runt och sen ett jutesnöre också.
I jutesnöret knöt jag fast en charm i form av en snöflinga.
Dekorerade också med lite utstansade kvistar.
På insidan gjorde jag så här:

Material som jag använt till mina kort:

Tack för att ni läst mitt blogginlägg.
/Anton

Inga kommentarer: