tisdag 14 december 2021

Lucka 14 - Julkalender

Nu är det dags att börja lägga saker under granen, eller hur? En sak som jag gillar att piffa till innan det hamnar där är presentkort. Ni vet, de där små plastkorten som kanske ligger i ett kuvert med butikens namn på? Supertråkigt!

Jag började med ett brunt kuvert, lite mindre än vanliga C6-kuvert, och så tog jag fram mitt bästa pappersblock - Maja Designs Happy Christmas! Jag började med att skära ut en av de fina tomtebilderna från klipparket och så färgade jag in kanterna med Distress Ink Walnut Stain och monterade på en bit vitt cardstock för att få en ram. Sedan bläddrade jag i blocket och hittade ett härligt randigt papper i rött och grönt som jag skar till så att det skulle passa som bas. 



Ur samma vita cardstock stansade jag ut Idas Magasins egen God jul-hälsning och ett par tjusiga snöflingor (den jag använde är slut i butik, men DEN HÄR är minst lika tjusig). Jag gjorde en snöflinga i rött också. Sedan monterade jag alltihop på kuvertets framsida. Motivet med tomten satte jag med 3D-kuddar. Snöflingorna klippte jag isär och satte i lager på varann för att ge mer dimension, och så satte jag en ros på mitten. Jag gick loss med Stickles Platinum på kanterna också. 

På baksidan kan jag skriva vem det är till sedan, innan det hamnar under granen...




Inga kommentarer: