onsdag 15 december 2021

Lucka 15-Julkalender

Lucka 15!

Jag ska visa några tändsticksaskar som jag dekorerade till fina julaskar som man kan ha framme på köksbordet nu i advent.
Började med att plocka fram de papprena jag tänkte använda.
Mönstrat papper från Maja Design ur pappersblocket Christmas Season 6"x6" och även papper från serien Traditional Christmas.
Jag tog lite spillbitar av cardstock som jag hade fått över från andra projekt.
Det röda är Blush Red Dark från Bazzill och det lite råvita pappret hade jag i mina gömmor.

Så här blev mina askar:
En stor ask och två lite mindre. Inkade in kanterna på alla mönsterbitar med Tim Holtz Distress Ink, Vintage Photo.

Valde en fin bild med en julstrumpa på. Med en vit gelpenna gjorde jag lite highlights på strumpan. Gelpennor finns HÄR. Dekorerade med en röd ros och vinröda halvpärlor.

En ask i grönt:
Stansade ut en bild med en hjärtformad die. Med stickersbokstäver i silver skrev jag "God Jul" och jag dekorerade med en silverpärla i varje hörn. 

Sista asken som jag visar idag kommer nu.
Tomten är så otroligt söt tycker jag.
Bandet som jag knöt rosetten av ska finnas i den fysiska butiken.

Materiallista:
Tändsticksaskar-finns att köpa i de flesta matbutiker

Tack för att ni läst mitt inlägg!
/Anton

Inga kommentarer: