lördag 4 december 2021

Lucka 4 - Julkalender

 


Hej! Karolina här!

Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade. Tänkte jag skulle vara med i julkalendern, hihi.
Imorgon kommer jag och DT-Madde att stå på en julmarknad i Östansjö och sälja Julkort, Chokladaskar, lycktor och tändsticksaskar. Så, vad passar då inte bättre än att visa två utav askarna nu, här i bloggen!

Jag har använt braständsticksaskar som är 11cm långa, som grund.
Jag skar ut 11x15cm stora papper, från Maja Designs nya underbara julkollektion, som jag sotade kanterna på med Distress Ink + dutt.
Satte en Red Line tejp- bit på varje sida om tändsticksasken, för att hålla pappret på plats medans limmet torkade. Satte så klart inte för plånet.
Sen pillade jag ihop 3D-bilderna. Hunden & Mössen.
Använde 2mms 3D-foamtejp på varje lager, för att få lite höjd.
Limmade, tejpade fast dessa på samma sätt som pappret.
Längst ner på Majas mönsterpapper finns en bård med dessa "merry christmas" på. Så jag tyckte det passade att sätte dem under bilderna.




Jag vill också passa på att gratulera min älskade dotter på sin 10-årsdag idag!!!
Hurra, hurra, för Amanda idag!

Och då jag inte kommer att blogga mer innan julafton så vill jag önska er en underbar och fridfull jul!

/DT-Karolina


Inga kommentarer: